Dnes sme si pre Vás pripravili špeciál. Rozhovor s našim služobne najstarším zamestnancom Petrom Kaanom, ktorého profesionálna kariéra sa v spoločnosti AFINIS Group s.r.o. začala už v roku 2000. V júli tohto roku to bolo presne 20 rokov, čo nastúpil, hneď po ukončení školy, ako brigádnik a o tri mesiace neskôr už ako plnohodnotný zamestnanec. Zlákal ho dobrý kolektív zamestnancov a predstava dlhých jázd pre tovar nielen v rámci Slovenska, ale aj do okolitých štátov. Okrem práce, ktorú aj po dlhých rokoch robí s láskou, trávi svoj voľný čas s rodinou a priateľmi na záhrade, nebráni sa ani aktívnemu pohybu a prechádzkam so svojim štvornohým miláčikom. Pozrime sa bližšie na jeho pôsobenie a zhrňme si v krátkosti tie dlhé pracovné roky.
1. Verili by ste tomu, že ste služobne najstarším zamestnancom? Ste mentorom služobne mladším zamestnancom alebo si sám nechávate poradiť od mladších kolegov?
Stále tomu nemôžem uveriť. Hneď po majiteľovi som práve ja tým služobne najstarším. Neviem či som práve mentorom, ale snažím sa novým kolegom pomáhať. Sortiment spoločnosti je veľmi široký a naučiť sa technické parametre jednotlivých výrobkov môže byť naozaj náročné. No na druhej strane sa rád nechám poučiť od nových kolegov, predsa len, majú iný uhol pohľadu ako ja.
2. V čom spočíva Vaša práca, ako prebieha Váš bežný deň a aké sú jej výhody, či naopak nevýhody?
V súčasnosti pracujem ako obchodný zástupca a mojou náplňou práce je predávať. Bežný pracovný deň u mňa spočíva vo vyhľadávaní nových zákazníkov a ich návštevy. Výhodou je určite to, že nepracujete dennodenne v stereotype a každý deň ma čaká niečo nové. Nevýhody nepociťujem, ak by nejaké boli, zrejme by som tu už nepracoval. (smiech)
3. Keď ste nastupovali do spoločnosti, aké boli Vaše očakávania? Teraz, po toľkých rokoch, to môžete zhodnotiť . Dostali ste to, čo ste potrebovali alebo Vám niečo chýba/lo?
V dobe keď som nastupoval som veľké očakávania nemal, keďže bola trochu iná doba ako je dnes. Samozrejme mal som chuť učiť sa nové veci a postúpiť čo najvyššie. Keď zhodnotím svoje pôsobenie v našej spoločnosti po rokoch, tak som vždy dosiahol to, čo som chcel. Boli aj roky, keď to úplne nešlo podľa mojich predstáv, ale to bolo v období krízy v rokoch 2008-2009. Dnes je už dobre.
4. Z pohľadu zamestnanca, aká je nálada v spoločnosti medzi kolegami, pomáhate si alebo každý robí „to svoje“?
V rámci spoločnosti je vždy dobrá nálada. Snažíme sa vždy si v rámci možností pomáhať. Inak sa to ani nedá. Každý vieme to svoje a preto sme jedineční. No ak ktokoľvek potrebuje s niečím poradiť, máme sa na koho obrátiť.
5. Po rokoch spoločnosť prichádza s novými vecami, ste k nim otvorený, hodnotíte ich pozitívne? Ak áno, ktoré zmeny sú pre Vás najviac pozitívne a posúvajúce spoločnosť a Vás dopredu?
Nové veci sú vždy výzva a rád sa ich pokúšam naplniť. Mňa najviac posúvajú školenia v oblasti predaja a taktiež školenia od našich dodávateľov.
6. Na čo ste obzvlášť hrdý, čo ste Vy sám v spoločnosti dokázali a urobilo Vám to veľkú radosť?
Hrdý som na svoje zotrvanie v spoločnosti, a že som súčasťou tímu už 20 rokov. Veľkú radosť mi urobí každý jeden uzavretý obchodný prípad, ktorý je úspechom nielen pre mňa, ale rovnako aj pre spoločnosť, čím rozširujeme naše referencie a pôsobenie.
7. Ak by ste mohli dať nejakú radu svojim služobne mladším kolegom, aká by bola?
Vzdelávať sa. Možno to bude znieť ako klišé, ale je to tak. Nielen doba, ale aj technológie sa menia. Preto je dôležité neuspokojiť sa s tým, že niečo viem, to stačí. Treba sa učiť a rásť rovnako profesijne ako osobnostne.
8. Prečo stále pracujete v spoločnosti? Čo je Vašim motivátorom, a s ktorými hodnotami spoločnosti sa najviac stotožňujete?
V spoločnosti pracujem z viacerých dôvodov. Jedným z dôvodov je určite kolektív, vďaka ktorému sa v spoločnosti cítim dobre, či vedenie spoločnosti, na ktoré sa kedykoľvek môžem obrátiť a viem, že mi pomôže. Ale aj neustály rozvoj a napredovanie. V neposlednom rade, je skvelé pracovať v spoločnosti, ktorá je lídrom na Slovenskom trhu v oblasti tesnení a tesniacich materiálov.
9. Ako sa správate ku koncovému zákazníkovi, čo si vážite na práci s ľuďmi, a čo by ste naopak, z pohľadu zákazníka, očakávali od zamestnanca spoločnosti Vy?
Zákazníkom sa snažíme poskytnúť tovar v jeho najlepšej kvalite a cene. To je základ, ktorý každý očakáva a mal by ho dostať. K tomu mu ale vždy pribalíme určitú pridanú hodnotu, ktorou sú naše služby a technické poradenstvo.
Aj takto to vyzerá u nás v spoločnosti. Či už sa pozeráme na jedného zamestnanca alebo na celý kolektív, vždy si uvedomíme, že bez šikovných a kvalifikovaných ľudí by naša spoločnosť nebola tam, kde je teraz. Kolegovi Petrovi Kaanovi veľmi pekne ďakujeme za rozhovor, ktorý nám poskytol a veríme, že ho chuť u nás pracovať neopustí, a aj o pár rokov bude stále patriť k našim služobne najstarším zamestnancom a bude špičkou v obchodnom svete, plnom dobrých kontaktov a spokojných klientov. Ďakujeme.